2010. október 17., vasárnap

J.K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's Stone

A Harry Potter láz épp akkor tombolt amikor én gimis voltam. Akkor kissé talán túl idősnek gondoltam magam ahhoz hogy magyarul elolvassam, viszont az angolomban még nem bíztam annyira hogy eredeti nyelven kezdjek bele. Plusz általában csak azért sem kezdek bele valami olyasmibe amiért mindenki odavan. Most, hogy az utolsó rész első fele hamarosan a mozikba kerül, megfogadtam: hamarabb fogom elolvasni a 7 kötetet, mint ahogy megnézem az utolsó részt (azt hiszem egy kicsivel több időm van mind fél év). Az összes film tetszett eddig, de érződött rajtuk, hogy sok érdekes apróság ki kellett hogy maradjon, mert történetileg nem voltak létfontosságúak.

 Az első könyv igazából 90%-ban megegyezik a filmmel, ezért nem sok újdonságot kaptam, de mindig is szerettem a bentlakásos kollégiumban játszódó történeteket (lásd Iskola a határon, Abigél), úgyhogy semmi kivetnivalót nem találtam benne. Kicsit tényleg sajnálom hogy nem korábban kezdtem bele.
Kénytelen vagyok a filmmel is összehasonlítani, hiszen az elmúlt években a mindennapjaink szerves részévé váltak a film jelenetei és a szereplők. Azt kell hogy mondjam hogy a szereplőválasztás hibátlanra sikerült, hű maradt a könyvhöz a végletekig. Harry, Hermione és Ron egy az egyben megfelelnek a "papírformának", és igazán jól is hozzák a karakterüket, Hagrid, Neville, Snape, stb, úgyszintén. Jó kezdet, várom a folytatást.

Ja igen, a sztori...ha valaki még nem hallotta volna. :) Harry Potter egy átlagos looser 11 éves, akinek a szülei autóbalesetben meghaltak, és a nem kevéssé földhözragadt, őnző és rosszindulatú rokonainál kell laknia. Igen ám, de valami furcsaság mindig történik Harry körül, és végül sorozatos megmagyarázhatatlan eseményeknek köszönhetően kiderül, hogy ő egy varázsló és egy boszorkány gyermeke tulajdonképpen, a szülei nem is autóbalesetben, hanem rettentően baljós körülmények között vesztették életüket, a gonosz varázsló, Voldemort pálcája által. Harry Hogwarts-ba, a varzslóiskolába kerül, találkozik Hermione-vel és Ron-nal, and the rest is history, ahogy az angol mondja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése