2010. december 6., hétfő

J. K. Rowling - Harry Potter and the Chamber of Secrets, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Az első rész befejezése után már vártam, hogy kezembe vehessem a másodikat is, és nem is csalódtam. Igazából ez a rész sem tér el sokkal a filmtől, úgyhogy sok meglepetés nem ért az olvasás során, mégis az elejétől a végéig lekötött a könyv.
Tetszett, hogy egyre többet megtudunk a múltról, ez esetben Voldemort és Hagrid múltjáról, valamint a mellékszereplőkről is fontos szerepet játszanak. Percy jelenléte például teljesen összezavart, mert azt hittem lesz valami köze a Titkok Kamrájához, csak a filmből kihagyták...
A történetről röviden annyit, hogy Harry a második évét kezdené Hogwarts-ban, de úgy tűnik valami  vagy valaki megpróbálja megakadályozni a varázslóiskolába történő visszatérését. Végülis sikeresen megérkeznek Ron-nal, de a baljós események sorozata kezdődik és hamarosan nemcsak Harry, de barátai is veszélybe kerülnek.
Sokmindent nem tudok ehhez hozzáadni, csak annyit, hogy mivel ezt a részt együtt vettem meg a következővel, azon nyomban hozzá is láttam az Azkabani fogolyhoz, annyira magával ragadott a történet hangulata.

A könyvek eleje mindig kissé unalmas, amúgy sem kedvenceim Dursley-ék, de ezen felül túl kell esnünk az előző részek (évek) összegzésén. Megértem, hogy anno a könyvek kb másfél év késéssel jelentek meg és kellett a visszaemlékezés, de nekem ez az egyetlen gyerekes rész a sorozatban. 
Viszont ez az első film, amit egyszer láttam (az első és másodikat meglehetősen sokszor, de a többit csak 1x-1x szerencsére), tehát a történet tekintetében végre meglepetések is értek, és újfent örültem a múltidézésnek.
Ebben a részben a címnek megfelelően az Azkabani fogoly - Syrius Black - az iskolaéven átívelő rejtély. Black, aki Voldemort egyik leghűbb szolgálója volt, Harry nyomában van mert meg akarja bosszulni a sötét varázsló "halálát". Mindeközben Harry és  a Gryffindor csapata a Quiddich kupát szeretné megnyerni, és a harmadikosok izgatottan várják, hogy a közeli, teljesen varázslók és boszorkányok lakta falucskában tölthessék a kimenőiket. Végül persze minden a történet folyamán felmerülő apró részlet és furcsaság értelmet nyer, újabb titkokról hullik le a lepel, de Harry mégsem lehet maradéktalanul boldog, hiszen míg Voldemort visszanyert egy szolgálót, ő egy igazi család lehetőségét vesztette el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése