2011. május 8., vasárnap

Jennifer Kaufman and Karen Mack - The Book Lover

Egy könyvesblogon olvastam erről a műről, amely szerint a főhősnő a igazi könyvmániás, aki ha rosszra fordul a sorsa, mindig a könyvekben keres vigaszt, mígnem a könyvesboltban megismerkedik egy pasassal, sb, stb. Meg is jegyeztem rögtön, hogy márpedig ez a könyv nekem kell. Néha néha Waterstonesos barangolásaim során lecsekkoltam, hogy megvan e ez nekik, de csak egyszer láttam, egyetlen példányt nem leárazva, szóval gondoltam akkor várok még kicsit.

A Constant gardener elolvasása után mindenféleképpen valami könnyedebbre vágytam, így némi blogos kutakodás után úgy döntöttem, hogy Jennifer Cruise-t kellene olvasni. De akár hiszitek akár nem, egyetlen példány sincs sehol a Waterstonesban. Kerestem a fiction részlegen, és még a romantikus könyvek közé is bekukkantottam, de semmi. Gondoltam biztos én vagyok a béna, de nem: megnéztem a honlapjukon is, és semmilyen Jennifer Cruise könyv nem található ott. (ezt még ki kell derítenem, hogy miért és ha innen nem, akkor honnan is szerezhetnék egyet)

Így jutottam újfent el a fent említett könyhöz, és mivel most csak egy darabot vásárol(hat)tam, emellett döntöttem. Sajnos az előtörténet ellenére nagy csalódás volt a könyv. Előszöris, főhősnőnk, Dora tényleg hányatott sorsú, magányos, és a könyvekbe menekül, ám egyáltalán nem ahogy egy romantikus könyvtől várnánk (ami normális esetben nem zavarna). Dora az a tipikus los angelesi nő, aki már kétszer elvált, igazából mindene megvan, jól néz ki, dolgoznia nem kell, csak éppen nem képes olyan hatalmas problémákkal foglalkozni, hogy az ex-férjének új barátnője van, vagy már nem is emlékszem micsoda tragédiák váltották ki nála a könyvekbe temetkezést. Az olvasási szokásai is kissé idegesítőek, az még oké hogy pohár (üveg) bor és habfürdő, de igazából sosem tudjuk meg hogy mikor olvas el egy könyvet és tetszett e neki, mert legtöbbször régi klasszikusokat olvas el újra és újra, dagonyázva a depresszióban. Ráadásul olyan, de olyan átlagos és érdektelen gondolatmenetei vannak, amelyek minen modern singli nőnek alaptételek, vagy pedig magasröptű filozófiai eszmefuttatásai, amik egy kicsit erőltetettnek tűnnek.

Ezek után jött a találkozik a könyvesboltam egy vonzó pasassal, aki nem más, ming egy könyvesbolti eladó, akit már régen kinézett magának!!!

Nem tudom hogy az én magas elvárásaim vagy a könyv miatt, de kész szenvedés volt elolvasni a könyv első felét, egyszerűen nem sikerült olyan szimpatikusra megteremteni a főhősnőt, és némileg mérges is voltam rá, hogy nem képes értékelni a jó sorsát.

A második felére elviselhető lett a sztori, a végén volt pár kedves jelenet is ahogy a fellengzős Dora a tipikus romantikus könyvekkel ismerkedik, de ennyi.

Amerikában a könyv Literacy and Longing in LA címen jelent meg, amely sokkal de sokkal találóbb, ha ilyen címmel kezdem el olvasni, akkor kb azt kapom, amire befizetek, mert ez már előrevetíti a könyv hangulatát és nem a book loverséget helyezi előtérbe. Otthon ha jól tudom még nem jelent meg, egyébként angolul is nagyjából olvasható, csak a filozófiai eszmefuttatások kissé zavarosak. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése