2011. április 10., vasárnap

John Twelve Hawks - The Golden City

Íme a befejező része a trilógiának, amelyről az első bejegyzésem szólt.

Az történt, hogy a Harry Potter túladagolás utána valami egyszerű de nagyszerű krimire vágytam és egy shoppingdélután alkalmával betévedtem a Waterstonesba. Hosszas válogatás után Patricia Cornvell legelső Scarpetta könyvét választottam, és már épp a pénztárhoz igyekeztem, amikor a 3 for 2 section-ben megpillantottam ezt a könyvet. Hohó, 1 másodperc után dobtam az eredeti elképzelést és választottam 2 másik könyvet emellé, és már ott sem voltam.

Mivel a második részről sem árultam el sokat, megpróbálom nem lelőni a poénokat itt sem. Maya kiszabadította Gabrielt az Első realm-ból, ám ő nem tudott vele tartani, Hollis Vicki tragédiája után összeroppan (már önmagához képest), Michael pedig egyre növekvő befolyással bír a Brethren-ben. Gabriel időközben ellenállást szervez a második részben megismert Freerunners közösséggel, de nem tud megfeledkezni Mayáról és visszamegy utána. Michael ellátogat az Ötödik realm-ba, ahol új ismeretekre és ismerettségekre tesz szert, mely által hatalmának megnövekedését várja. Visszatérve globális szervezkedésbe kezd és úgy tűnik terve sikert arat, csak Gabriel állíthatja meg.

Sok szálon fut a történet, és az író ide oda lépked a jelenetek között, néha úgy éreztem mintha egy filmet néznék. Igazából annyira sokmindent kell kibontani, megmagyarázni és lezárni, hogy az egész könyv feszített tempójú, nincs idő felesleges történetszálakra (bár Hollisén kicsit értetlenkedtem). Pont ezért nagyon izgalmas majdnem a legvégéig. Végre megismerjük az összes Relam-ot, a két legérdekesebb maradt hátra, az Ötödik és a Hatodik, a félistenek és az istenek dimenziója ( az Arany város, innen a cím). A félisteneké nagyon jól volt kitalálva, ám az utolsóban csalódtam, legalábbis ennél azért többet vártam. Michael ördögi terve is jól fel volt építve, ám Gabriel válasza/beszéde nem váltotta ki belőlem a várt lelkesedést. És a végső összecsapás is olyan semmilyen volt, pláne hogy... Na jó, ezt már inkább nem mesélem el... 

A lényeg, hogy jó könyv, gondolkodásra indító történet, ám az író is csak ember, nincsenek válaszai a világ magy kérdéseire, a 42 ez esetben nem játszik... :) Szerintem - a befejezésből kiindulva - van még esély a folytatásra, majd meglátjuk. És remélem valaki előbb utóbb meg fogja filmesíteni mert a sztori vászonra született, ebben biztos vagyok. (Most láttam, hogy elvileg megfilmesítik, a Fox vettem meg a jogokat, és a Watchmen egyik társírója írja a forgatókönyvet...juhhé! - vajon mikor lesz belőle film?)

Ha jól látom akkor sajnos még mindig csak az első kötet jelent meg magyarul. Angolul sem túl nehéz olvasmány, nekem egyedül az "akciójelenetek" leírásaival voltak problémáim, valahogy mindig elkalandozott a figyelmem és újra kellett kezdenem a bekezdést, hogy hogy is van ez?

Mindenkinek ajánlom aki szereti a thrillereket és az összeesküvéselméleteket ám kicsit mélyenszántóbb gondolatokat szeretne olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése