2010. augusztus 16., hétfő

Osteria del Portico - Ealing

Szombaton én főztem, de vasárnap mondta a pasim, hogy akkor menjünk el ebédelni valahova, és hozzátette somolyogva, hogy mi lenne ha visszamennénk abba a kis olasz étterembe. Egyszer ugyanis már voltunk itt még valamikor 2 hónapja a VB közben, és egyrészt nagyon tetszett, másrészt akkor nem volt nálunk készpénz és nem tudtunk elég borravalót hagyni, tehát megígértük (magunknak), hogy ide még visszajövünk.

Ennyi előzmény után akkor csapjunk a közepébe. Londonban sok olasz étterem van, de a legtöbb valamilyen étteremlánc tagja, mint pl. Pizza Express, Zizzi, Carluccio's, stb, nagyon nehéz árban elfogadható, ámde "autentikus" helyet találni. Nekünk sikerült! :) Már nézegettük ezt az éttermet is korábban, két épület közötti átjárón lehet bejutni, félig árkád, félig kocsibejáró feelingje van az előtérnek, de mégis valahogy kíváncsivá teszi az embert (az Osteria del Portico kb annyi tesz, mint Árkád Fogadó). 
Lényeg a lényeg, hogy ez egy olasz étterem, olasz főnökkel, jó néhány olasz pincérrel, alkalomadtán olasz vendégekkel, tehát olyan rossz csak nem lehet. Hétfőtől szombatig 2 fogásos ebéd menü 1 pohár borral kb 11 fontba kerül, vasárnap 2 fogás az a la carte menüről olívabogyó+kenyérrel és kávéval a végén kb 15 font.
Első alkalommal az első, tegnap pedig a második ajánlattal éltünk. A múltkor én sima grillezett csirkemellet ettem zöldségekkel, a pasim pedig tenger gyümölcsei paprikást. Nyamiiii... Az enyém is fini volt, de az övé valami isteni... Az előételre sajna már nem emlékszem. Most én csak egy gombás-parmezános-fehérboros rizottót kértem, míg a pasim előételnek kalamárit választott (atyaég, most fordítottam le, a calamari főtt tintahalt jelent!). Vajon a deep-fried-ot ez esetben rántott-nak kell fordítani? Mindegy, szóval azt, főételnek pedig sea bass-t (háh: tengeri sügér) evett zöldségekkel. Az enyémet kicsit túlszórta a pincérsrác borssal, de azért mindkettő nagyon finom volt. Amit már az előző alkalommal is megjegyeztünk, hogy az egyszerű főtt zöldségeknek is isteni, házias az ízük.

Vidéki hangulatú a berendezés, a földszint néhol kissé ütött kopott, ha pl. közelebbről megvizsgáljuk a falakat, míg az emelet sokkal "éttermibb" megjelenésű, de szintén rusztikus design érvényesül, a kinti árkádból pedig kihozták szerintem a legtöbbet amit lehetett. Mindennek köszönhetően azalatt az 1-2 óra alatt amit itt töltünk, tökéletesen megfeledkezhetünk a külvilágról, átadjuk magunkat az ízek élvezetének, egy kellemes beszélgetésnek, miközben a háttérben olasz popzene szól.

Szerintem az "egyszerűen nagyszerű" kifejezést erre a helyre találták ki.
http://www.osteriadelporticoealing.co.uk  - 7A The green, High Street, Ealing, W5 5DA

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése